К основному контенту

vSphere: A general system error occurred: Authorize Exception

This article may help you, if  solution from VMware Knowledge Base titled vCenter Server login fails with error: A general system error occurred: Authorize Exception not helps.




Symptoms (as from KB)

  • vCenter Server services are running, but a user that was previously able to log into vCenter Server no longer can
  • A local admin account is able to log in, but domain users cannot
  • You see this error:

    A general system error occurred: Authorize Exception

Additionally

  • Re-joining to domain don't help
  • Your primary (and secondary)  Domain Controllers which was used before were changed
  • C:\Program Files\VMware\Infrastructure\SSOServer\webapps\ims\WEB-INF\classes\krb5.conf contains wrong kdc entries.
    NB: Don't try to edit this file. It's automatically generated.

Cause

  •  Single-Sign-On service uses old DC name(s) when binds to Active Directory

Resolution

  1.  Install vSphere WebClient (don't forget that you should use admin@System-Domain username in order to connect it with SSO)
  2. Login to Web Client (https://vcenter.company.com:9443/vsphere-client/) using SSO admin account - admin@System-Domain
  3. On Administration page select Configuration menu under Sign-on and Discovery section
  4. Select the desired identity source (type - Active Directory), click Edit and write down (printscreen) all of the connection options
    Want to point out, that in my case, changing server URLs has no effect - no changes was saved after OK was pressed, so...
  5. Remove old identity source and add a new one, with the same parameters, but with new server URLs
  6. Done

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Управление исходящей маршрутизацией вызовов Asterisk FreePBX

В данной статье рассматривается один из способов настройки исходящей маршрутизации средствами FreePBX с использованием шаблонов.  Управление исходящей маршрутизацией осуществляется на вкладке Connectivity > Outbound Routes Основными полями здесь являются: Route Name — имя маршрута, Dial patterns that will use this Route — здесь перечисляются шаблоны, используемые в данном маршруте, Trunk Sequence for Matched Routes — указываются маршруты используемые на этом направлении. В принципе этих полей достаточно для нормального функционирования исходящей маршрутизации. Шаблон — номер, некоторые цифры которого заменяются подстановочными символами и группами символов. Можно использовать следующие символы:  X — любая цифра 0 — 9; Z — любая цифра 1 — 9; N — любая цифра 2 — 9; [123] — любая из цифр, перечисленных в квадратных скобках. . — одна или неск...

Автообзвон на Asterisk (FreePBX)

Syntax of call files Specify where and how to call Channel : <channel>: Channel to use for the call. CallerID : «name» <number> Caller ID, Please note: It may not work if you do not respect the format: CallerID: «Some Name» <1234> MaxRetries : <number> Number of retries before failing (not including the initial attempt, e.g. 0 = total of 1 attempt to make the call). Default is 0. RetryTime : <number> Seconds between retries, Don't hammer an unavailable phone. Default is 300 (5 min). WaitTime : <number> Seconds to wait for an answer. Default is 45. Account : Set the account code to use. If the call answers, connect it here: Context : <context-name> Context in extensions.conf Extension : <ext> Extension definition in extensions.conf Priority : <priority> Priority of extension to start with Set : Set a variable for use in the extension logic (example: file1=/tmp/to ); in Asterisk 1.0.x use...

.call files Asterisk-Настройка call back для ТАКСИ

.call файлы — Текстовый файл соответствующий определенному синтаксису Синтаксис .call файлов Channel :  : Канал, который будет использоваться для исходящего вызова. CallerID: Name  CallerID, MaxRetries:  Количество попыток для неудачного вызова (не включая первую попытку, т.е. 0 = означает совершить 1 попытку вызова). Значение по умолчанию: 0. RetryTime:  Количество секунд между попытками вызова, не стоит очень часто ломиться на недоступный телефон. Значение по умолчанию: 300 (5 минут) WaitTime:  Количество секунд для ожидания ответа на вызов. Значение по умолчанию: 45. Account: Установка поля “account code”для записи в CDR. Если первый участник вызова ответил, то далее описываем с кем и как его соединить Context:  Контекст в файле extensions.conf. Extension:  Название екстеншена в extensions.conf.. Priority:  Номер приоритета для екстеншена, с которого нужно начать выполнение. Set: Установка переменных канала для использования их в логике обраб...