К основному контенту

Installing VMware Tools in an Ubuntu virtual machine (1022525)

Ubuntu or Ubuntu Server with a Graphical User Interface

To mount the CD image and extract the contents:
  1. Power on the virtual machine.
  2. Log into the virtual machine using an account with administrator or root privileges.
  3. Go to Virtual Machine > Install VMware Tools (or VM > Install VMware Tools)..

    Note: If you are running the light version of Fusion, a version of Workstation without VMware Tools, or VMware Player, you are prompted to download Tools before they can be installed. Click Download Now to begin the download.
  4. Open the VMware Tools CD mounted on the Ubuntu desktop.
  5. Right-click the file name that is similar to VMwareTools.x.x.x-xxxx.tar.gz, click Extract to, and select the Ubuntu Desktop to save the extracted contents.

    The vmware-tools-distrib folder is extracted to the Ubuntu Desktop.
To install VMware Tools in Ubuntu:
  1. Open a Terminal windows. For more information see,  Opening a command or shell prompt (1003892)
  2. In Terminal, run this command to navigate to the vmware-tools-distrib folder:

    cd Desktop/vmware-tools-distrib
  3. Run this command to install VMware Tools:

    sudo ./vmware-install.pl -d

    Note: The -d switch assumes that you want to accept the defaults. If you do not use -d, press Return to accept the defaults or supply your own answers.
  4. Enter your Ubuntu password.
  5. Restart the Ubuntu virtual machine after the VMware Tools installation completes.

Ubuntu Server with only a Command Line Interface

  1. Go to Virtual Machine > Install VMware Tools (or VM > Install VMware Tools).

    Note: If you are running the light version of Fusion, or a version of Workstation without VMware Tools, or VMware Player, you are prompted to download the Tools before they can be installed. Click Download Now to begin the download.
  2. In the Ubuntu guest, run these commands:

    1. sudo mkdir /mnt/cdromWhen prompted for a password, enter your Ubuntu admin user password.

      Note: For security reasons, the typed password is not displayed. You do not need to enter your password again for the next five minutes.
    2. sudo mount /dev/cdrom /mnt/cdrom or sudo mount /dev/sr0 /mnt/cdromThe file name of the VMware Tools bundle varies depending on your version of the VMware product. Run this command to find the exact name:
    3. ls /mnt/cdrom
    4. tar xzvf /mnt/cdrom/VMwareTools-x.x.x-xxxx.tar.gz -C /tmp/
      Notex.x.x-xxxx is the version discovered in the previous step.
    5. cd /tmp/vmware-tools-distrib/
    6. sudo ./vmware-install.pl -d

      Note: The -d switch assumes that you want to accept the defaults. If you do not use -d, press Return to accept each default or supply your own answers.
  3. Run this command to reboot the virtual machine after the installation completes:

    sudo reboot

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Автообзвон на Asterisk (FreePBX)

Syntax of call files Specify where and how to call Channel : <channel>: Channel to use for the call. CallerID : «name» <number> Caller ID, Please note: It may not work if you do not respect the format: CallerID: «Some Name» <1234> MaxRetries : <number> Number of retries before failing (not including the initial attempt, e.g. 0 = total of 1 attempt to make the call). Default is 0. RetryTime : <number> Seconds between retries, Don't hammer an unavailable phone. Default is 300 (5 min). WaitTime : <number> Seconds to wait for an answer. Default is 45. Account : Set the account code to use. If the call answers, connect it here: Context : <context-name> Context in extensions.conf Extension : <ext> Extension definition in extensions.conf Priority : <priority> Priority of extension to start with Set : Set a variable for use in the extension logic (example: file1=/tmp/to ); in Asterisk 1.0.x use

Настройка записи разговоров freepbx

1. Заходим на Web-интерфейс  2. Выбираем   « Панель пользователя» и вводим логин и пароль для входа(логин и пароль — это внутренний номер абонента). 3. Если правильный логин и пароль, то попадаем в интерфейс пользователя: Дата  — дата звонка; Время  — время звонка; Номер  — отображается телефонный номер   ( а под ним — внутренний номер   ), с которого был произведен звонок; Источник  — указывается внутренний номер; Назначение  — указывается внутренний номер, куда был послан звонок; Длительность  — указывается время в секундах, телефонного разговора; Монитор  — имеет две иконки:  — открывает флеш плеер для проигрывания записи разговора;  — предлагает сохранить запись разговора на жесткий диск. 3. Прослушивание записи разговоров может происходить в двух вариантах: Вариант 1 Выбираете интересующий Вас звонок и нажимаете на иконку  , после чего под строчкой звонка откроется полоска флеш-плеера, где можно будет управлять ходом прослушивания звукового файла: Ва

Запись и обслуживание разговоров в Asterisk FreePBX

Как и многие другие компании мы используем  FreePBX —  графический интерфейс для Астериск. Служба безопасности требует записывать все входящие и исходящие звонки , не проблема все делается просто: Заходим в админку http://sip.domain.local/admin/config.php , далее General Settings и делаем как у казанно у меня на скрине: Вот вроде и все , но если не следить за записями  они забьют все место на масиве. На помощь нам приходит bash =) , пишем скрипт который будет удалять записи старше 14 дней ( для службы безопасности такой срок устраивает) #!/bin/bash # Указываем директорию где расположены файлы RECORDINGS=/var/spool/asterisk/monitor # Указываем период за какой срок удалять файлы записи  RECORDINGEXPIRY=14 # Указываем за какой срок хранить логи LOGEXPIRY=365 # Дата DATE=`date` # Удаляем записи старше $RECORDINGEXPIRY дней find $RECORDINGS -mtime +$RECORDINGEXPIRY -exec rm -rfv > removal-$DATE.log # Удаляем логи старше $LOGEXPRY find . -mtime +$LO