К основному контенту

Installing VMware Tools in an Ubuntu virtual machine (1022525)

Ubuntu or Ubuntu Server with a Graphical User Interface

To mount the CD image and extract the contents:
  1. Power on the virtual machine.
  2. Log into the virtual machine using an account with administrator or root privileges.
  3. Go to Virtual Machine > Install VMware Tools (or VM > Install VMware Tools)..

    Note: If you are running the light version of Fusion, a version of Workstation without VMware Tools, or VMware Player, you are prompted to download Tools before they can be installed. Click Download Now to begin the download.
  4. Open the VMware Tools CD mounted on the Ubuntu desktop.
  5. Right-click the file name that is similar to VMwareTools.x.x.x-xxxx.tar.gz, click Extract to, and select the Ubuntu Desktop to save the extracted contents.

    The vmware-tools-distrib folder is extracted to the Ubuntu Desktop.
To install VMware Tools in Ubuntu:
  1. Open a Terminal windows. For more information see,  Opening a command or shell prompt (1003892)
  2. In Terminal, run this command to navigate to the vmware-tools-distrib folder:

    cd Desktop/vmware-tools-distrib
  3. Run this command to install VMware Tools:

    sudo ./vmware-install.pl -d

    Note: The -d switch assumes that you want to accept the defaults. If you do not use -d, press Return to accept the defaults or supply your own answers.
  4. Enter your Ubuntu password.
  5. Restart the Ubuntu virtual machine after the VMware Tools installation completes.

Ubuntu Server with only a Command Line Interface

  1. Go to Virtual Machine > Install VMware Tools (or VM > Install VMware Tools).

    Note: If you are running the light version of Fusion, or a version of Workstation without VMware Tools, or VMware Player, you are prompted to download the Tools before they can be installed. Click Download Now to begin the download.
  2. In the Ubuntu guest, run these commands:

    1. sudo mkdir /mnt/cdromWhen prompted for a password, enter your Ubuntu admin user password.

      Note: For security reasons, the typed password is not displayed. You do not need to enter your password again for the next five minutes.
    2. sudo mount /dev/cdrom /mnt/cdrom or sudo mount /dev/sr0 /mnt/cdromThe file name of the VMware Tools bundle varies depending on your version of the VMware product. Run this command to find the exact name:
    3. ls /mnt/cdrom
    4. tar xzvf /mnt/cdrom/VMwareTools-x.x.x-xxxx.tar.gz -C /tmp/
      Notex.x.x-xxxx is the version discovered in the previous step.
    5. cd /tmp/vmware-tools-distrib/
    6. sudo ./vmware-install.pl -d

      Note: The -d switch assumes that you want to accept the defaults. If you do not use -d, press Return to accept each default or supply your own answers.
  3. Run this command to reboot the virtual machine after the installation completes:

    sudo reboot

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Управление исходящей маршрутизацией вызовов Asterisk FreePBX

В данной статье рассматривается один из способов настройки исходящей маршрутизации средствами FreePBX с использованием шаблонов.  Управление исходящей маршрутизацией осуществляется на вкладке Connectivity > Outbound Routes Основными полями здесь являются: Route Name — имя маршрута, Dial patterns that will use this Route — здесь перечисляются шаблоны, используемые в данном маршруте, Trunk Sequence for Matched Routes — указываются маршруты используемые на этом направлении. В принципе этих полей достаточно для нормального функционирования исходящей маршрутизации. Шаблон — номер, некоторые цифры которого заменяются подстановочными символами и группами символов. Можно использовать следующие символы:  X — любая цифра 0 — 9; Z — любая цифра 1 — 9; N — любая цифра 2 — 9; [123] — любая из цифр, перечисленных в квадратных скобках. . — одна или неск...

Автообзвон на Asterisk (FreePBX)

Syntax of call files Specify where and how to call Channel : <channel>: Channel to use for the call. CallerID : «name» <number> Caller ID, Please note: It may not work if you do not respect the format: CallerID: «Some Name» <1234> MaxRetries : <number> Number of retries before failing (not including the initial attempt, e.g. 0 = total of 1 attempt to make the call). Default is 0. RetryTime : <number> Seconds between retries, Don't hammer an unavailable phone. Default is 300 (5 min). WaitTime : <number> Seconds to wait for an answer. Default is 45. Account : Set the account code to use. If the call answers, connect it here: Context : <context-name> Context in extensions.conf Extension : <ext> Extension definition in extensions.conf Priority : <priority> Priority of extension to start with Set : Set a variable for use in the extension logic (example: file1=/tmp/to ); in Asterisk 1.0.x use...

.call files Asterisk-Настройка call back для ТАКСИ

.call файлы — Текстовый файл соответствующий определенному синтаксису Синтаксис .call файлов Channel :  : Канал, который будет использоваться для исходящего вызова. CallerID: Name  CallerID, MaxRetries:  Количество попыток для неудачного вызова (не включая первую попытку, т.е. 0 = означает совершить 1 попытку вызова). Значение по умолчанию: 0. RetryTime:  Количество секунд между попытками вызова, не стоит очень часто ломиться на недоступный телефон. Значение по умолчанию: 300 (5 минут) WaitTime:  Количество секунд для ожидания ответа на вызов. Значение по умолчанию: 45. Account: Установка поля “account code”для записи в CDR. Если первый участник вызова ответил, то далее описываем с кем и как его соединить Context:  Контекст в файле extensions.conf. Extension:  Название екстеншена в extensions.conf.. Priority:  Номер приоритета для екстеншена, с которого нужно начать выполнение. Set: Установка переменных канала для использования их в логике обраб...